Woensdag 27 mei

Vandaag ben ik verder gegaan met het programmeren. Er is gewerkt aan de collision detection. Het is nu mogelijk dat een speler tegen een enemy aanloopt dat de hit points van de player omlaag gaan waarna er een melding komt dat je af bent. De game verwijdert dan het DOM element Player en laat deze respawnen. Met Erik heb ik gespard over het maken van een hitbox welke zich precies aanpast aan het formaat van de afbeelding. Dit is gelukt en we kunnen hier mee verder. Het beste was geweest als de hitbox zich echt 100% aan de omlijning van de afbeelding aan zou passen maar dit was niet mogelijk.

Er is ook gewerkt aan het maken van de bullets die relatief aan de player spawnen. Op basis van de parameters die eerder aangemaakt zijn is het ook mogelijk om kogels naar links en rechts te schieten. (De richting waarnaar de player kijkt.) Wel moet de kogel nog over de X-as geflipt worden zodat de richting waar deze naar vliegt overeen komt.

Met z’n allen hebben we in de gedeelde omgeving een testplan opgesteld.

Dit vind je misschien ook leuk...

Geef een antwoord

Het e-mailadres wordt niet gepubliceerd. Vereiste velden zijn gemarkeerd met *