Maandag 25 mei

Vandaag hebben we individueel gewerkt, iedereen heeft een must have opgepakt zodat we grote sprongen kunnen maken. Dit is ook gelukt, er zijn meerdere user stories af. Zo heb ik gewerkt aan het maken van de hit animatie wanneer de player geraakt wordt. In de eerste instantie zou Wesley dit doen door middel van aparte sprites maar ik kwam met een ander idee wat veel efficiënter is.

In plaats van losse afbeeldingen in te laden is het nu (bijna) mogelijk om met een CSS overlay te werken welke de huidige assets gebruikt en manipuleert zodat de speler een duidelijk feedback krijgt dat hij of zij geraakt is. Dit wordt duidelijk door middel van een animatie waarbij je speler knippert of een rood pulserende overlay krijgt. Dit staat allemaal in een loop waar een cooldown ingebouwd is zodat je niet continu knippert of rood blijft.

Aan het einde van de dag waren er wel wat probleempjes met het mergen van het versiebeheer maar met hulp van Jesse is dit goed gekomen aangezien hij hier meer ervaring mee heeft.

Dit vind je misschien ook leuk...

Geef een antwoord

Het e-mailadres wordt niet gepubliceerd. Vereiste velden zijn gemarkeerd met *