Sprint 3.1

Sprint 1: Evaluatie leerontwikkeling

Deze sprint heeft als doel om feedback te krijgen op jouw persoonlijke ontwikkeling en hoe je deze hebt vormgegeven. Op basis van deze feedback scherp je je eigen leerproces aan. Je maakt een verslag van dit gesprek en je plaatst dit voor de start van de volgende sprint op je blog.

Inleiding
In deze post worden de drie onderstaande criteria behandeld. Het verloop en de belangrijkste gebeurtenissen van de afgelopen sprint zijn op deze pagina te vinden. Een omschrijving van dag tot dag met alle details is te vinden in de CLE-blogposts zelf waarnaar eventueel in de tekst zelf verwezen wordt.

Initiatief
Je bent tijdens de CLE actief in gesprek gegaan met stakeholders als het ging om je onderzoek en ontwikkeling van het prototype.

Aan het begin van de CLE hebben we als eerste kennis gemaakt met het principe van een ‘customer journey’, dit heb ik bij de dichtstbijzijnde McDonald’s gedaan. Vervolgens werden de groepen van twee willekeurig samengevoegd tot één groep van vier studenten. Met deze groep (Jesse, Max, Maarten en ik) zijn hebben we de locatie Müllerkade aangewezen gekregen. In de eerste instantie was dit een andere locatie.

Al snel (woensdag 12 februari) zijn we voor de eerste keer naar de locatie gegaan om volgens de ‘fly on the wall’ methode te observeren wat er wel, maar ook niet gebeurt op locatie. Alle data welke hieruit gekomen is te vinden in de blog van die dag.

Naar aanleiding van de presentatie en evaluatie die we met gezamenlijk hebben gedaan met de groepen van René hebben we besloten om deze CLE nog een keer naar de Müllerkade te gaan om meer data te realiseren. (dinsdag 18 februari) Het voordeel hiervan is dat het op een andere dag is, ander weer, andere tijden enzovoort. Hierdoor krijg je een breder inzicht van de activiteiten. De specifieke uitkomst hiervan is in de blog te vinden.

Ook heb ik een aantal voorbijgangers aangesproken met de vraag wat zij vinden van onze bevindingen en of ze zich hier in kunnen vinden. Hier zijn geen opnamen van gemaakt omdat het niet echt een volledig interview betreft maar enkele korte vragen.

Circa 5 a 6 personen heb ik in de eerste instantie enkele vragen gesteld zoals:
– Wat vindt u van het park Müllerkade?
– Wat vindt u van de veiligheid voor zowel volwassenen als kinderen?
– Wonen er in deze wijk veel gezinnen met kinderen, zo ja, in welke leeftijdscategorie?
– Zijn er mogelijkheden om buiten te spelen?
– Is het park altijd zo rustig of zijn er ook drukke periodes/piekmomenten?
– Spelen er (regelmatig) kinderen, zo ja, is dit een actief spel of digitaal?

En zoals we bij het hoorcollege geleerd hebben heb ik doorgevraagd met enkel de vraag ‘waarom?’. Dit levert nieuwe inzichten op waar we mee verder kunnen.

Het samenwerkingscontract heb ik vrijwillig zelf opgesteld net zoals in de eerste CLE. Dit omdat ik het geen vervelende taak vind om te doen en we hier allemaal baat bij hebben doordat je weet welke afspraken we met elkaar gemaakt hebben. Iedereen die die dag aanwezig is heeft het gelezen, de mogelijkheid gehad voor input en het ondertekend.

Creativiteit
Wat was je bijdrage aan de ontwikkeling van het concept?

Met behulp van de creatieve sessies geleid door Jesse en Max heb ik een hoop ideeën verzonnen en gedeeld met het team. Deze conceptjes hebben we gezamenlijk besproken en in een COCD box geplaatst. De brede gele briefjes in brainstormsessie 1 en de gele briefjes in brainstormsessie 2 zijn ook van mij.

Speedcourse bezocht met Jesse om gebruik te kunnen maken van WiFi/Internet op locatie. Niet direct een toepassing voor maar mocht het nodig zijn hebben wij twee nu de basiskennis om hier mee aan de slag te kunnen gaan.

Daarnaast heb ik ook een samenwerkingscontract opgesteld en dit met het team overlegd. Maarten moet ik nog reactie van krijgen.

Professionaliteit
Op welke wijze verloopt het contact tussen jou en de opdrachtgever? Hoe kritisch ben je op eigen handelen en sta je open voor feedback van anderen (opdrachtgever, peer-teamgenoten, docenten, web-expert?)

Eigenlijk direct al tijdens de CLE heb ik contact gehad met René. De locatie die we toegewezen hebben gehad bestond niet meer. Het was een braakliggend terrein maar dit is nu helemaal volgebouwd met luxe nieuwbouwwoningen. Zelf heb ik het initiatief getoond binnen de groep om een andere uitdagende locatie te zoeken welke zo dicht mogelijk bij de oorspronkelijke locatie ligt, dit is de Müllerkade geworden. Dit hebben we voorgelegd aan René en hij was het hier mee eens.

Tot op heden ben ik redelijk tevreden over de communicatie binnen het team, we hebben voldoende kanalen om te communiceren en documenteren; Whatsapp, Discord, Google Drive en natuurlijk de (minimaal) twee wekelijkse CLE dagen. Wat wel even een ding was is dat Maarten zich een aantal keer niet heeft af/ziek gemeld waardoor we niet verder konden volgens planning. Dit is natuurlijk wel goed gekomen omdat we zijn taak kunnen verdelen over de drie andere teamleden, maar het is niet de bedoeling natuurlijk.

CLE blogposts en speedcourses
Maandag 10 februari
Woensdag 12 februari

Maandag 17 februari
Dinsdag 18 februari
Woensdag 19 februari

Maandag 2 maart

Samenwerkingsovereenkomst-Müllerkade