Woensdag 19 februari

Maarten was vandaag wat later in verband met het OV, Max is helaas ziek.

Omdat we voor sprint 1 ons concept klaar moeten hebben en gaan presenteren hebben we met z’n drieën een creatieve sessie gehouden. Deze is georganiseerd door Jesse. Met behulp van onze twee veldonderzoeken en insights hebben we individueel op papier gezet wat de problemen zijn die we ervaren hebben. Vervolgens zijn deze gegroepeerd in de categorieën; Veiligheid, Speelplek en Honden.
De volgende stap was om weer ieder voor zich een oplossing voor de problemen te bedenken. Deze eventuele oplossingen hebben we een voor een besproken met elkaar en weer in dezelfde categorieën onderverdeeld.

De problemen die we gevonden hebben:
1. Het is niet heel veilig voor kinderen, het parkje zelf ziet er netjes en veilig uit, er lig geen afval bijvoorbeeld. Maar aan een zijde heb je een autoweg en parallel daaraan is de kade. Dit vormt dus wel een risico voor de jongere kinderen.

2. Speelplek, het park ziet er erg modern uit en dat past bij de nieuwbouw die er staat. Maar er is niet echt een speelplek aanwezig. Er is één glijbaan, wat bankjes en een aantal tegels die speels aangelegd zijn maar daar blijft het bij.

3. Rondom het park zie je regelmatig omwonenden lopen met honden. Ze lopen om het park heen omdat het niet toegestaan is om met een hond het park te betreden. Na 22.00 uur mag je het park niet meer in, dit is geen probleem maar wel iets om rekening mee te houden.

Oplossingen waar ik zelf mee gekomen ben:
Een spel maken wat gebruik maakt van de GPS in je smartphone waardoor je gedwongen bent om binnen het veld te blijven. Dit lost twee problemen direct op, ten eerste kan je het veld afbakenen waardoor kinderen er niet buiten komen (veiligheid). En het tweede probleem wat opgelost wordt is de beperkte speelmogelijkheden natuurlijk.

Ook is het mogelijk om een fysiek actief spel te maken waarbij je door middel van QR codes bepaalde dingen moet scannen, volgen enzovoort. Wat nog beter is is om dit via NFC/RFID tags te maken omdat deze veel betrouwbaarder zijn. Ze hebben geen stroom nodig. Daarnaast zijn QR codes snel te vernielen, wanneer iemand met een stift (‘voor de grap’) een vakje inkleurt werken ze niet meer. Met NFC/RFID heb je dit probleem niet.
Het hoeft niet per se een nieuw spel te zijn maar we kunnen er wel een draai aan geven. Denk bijvoorbeeld aan een ‘Capture the Flag’ of ‘Domination’ in het echt.

En als laatste dacht ik eraan om misschien toch de omwonenden met honden tegemoet te komen. Dit door simpelweg het park open te stellen voor honden binnen bepaalde tijden. Maar dit is niet echt relevant voor het project.

Omdat we eventueel WIFI ook willen gaan toepassen binnen het project zijn Jesse en ik naar de Speed Course van Erik gegaan.

Dit vind je misschien ook leuk...

Geef een antwoord

Het e-mailadres wordt niet gepubliceerd. Vereiste velden zijn gemarkeerd met *