Woensdag 12 februari

Vandaag zijn we met z’n vieren om 10 uur samengekomen op school. Hier hebben we eerst besproken wat we vandaag gaan doen. Door onszelf vragen te stellen als: “Wat willen we vandaag doen?”, “Wat willen we aan het einde van de dag als resultaat hebben?” hebben we een plan van aanpak kunnen maken.

Met deze vragen in het achterhoofd zijn we naar de locatie gegaan en hebben we de onderstaande data vergaard en verwerkt.

Wat is iets bijzonders wat jullie hebben ontdekt en dat gebruikt kan gaan worden om een concept te bedenken?
Tijdens het onderzoek op locatie viel op dat het een mooie luxe nieuwbouwwijk is met aan de zijkant daarvan een modern en netjes aangelegd parkje. We hebben ongeveer een half uur geobserveerd, (woensdag 12 februari van 12.15 uur tot 12.45 uur) wat we zagen is dat er vrijwel geen gebruik wordt gemaakt van het park zelf. Een aantal redenen hiervoor zijn:
– niet interessant genoeg (voor kinderen)
– niet veilig genoeg voor kinderen
– een nabij gelegen basketbalveld (maar hier was ook niemand)
– verboden om de hond uit te laten

Wel waren er in dat half uur dat we aanwezig waren vier voorbijgangers die samen met een hond om het park heen liepen. Naast het park loopt een weg met waar een aantal fietsers en auto’s overheen reden. Dit is vrijwel uitsluitend bestemmingsverkeer omdat het geen doorgaande weg is naar een andere locatie. Er staan enkel huizen en appartementen.

Wat was niet direct zichtbaar maar is wel goed gevonden?
Een ander iets wat ook opviel was de omgeving waaraan het parkje ligt en het park zelf natuurlijk. Het is mooi aangelegd maar er is enkel een glijbaan aanwezig. Daarnaast is het voor kinderen geen veilige omgeving wat het verkeer betreft. Vanuit het park kan je zo de weg op lopen. Maar wat veel gevaarlijker is, is de kade. Als kinderen hier overheen vallen zouden ze zo in het diepe en koude water terecht kunnen komen.

Interessante factoren
– Geen bezoekers in het park zelf
– Redelijke hoeveelheid mensen met een rond rondom het park
– Veel faciliteiten in de buurt zoals een sportveld, basisschool, nieuwbouw
– Vrijwel geen speeltoestellen of iets dergelijks in het park zelf
– Geen toegang na 22.00 uur in het park
– Niet kindvriendelijk qua veiligheid
– Niet kindvriendelijk qua faciliteiten

Stakeholders
– Bewoners
– Kinderen
– Honden/huisdieren
– Wilde dieren (Vogels etc.)
– Gemeente

Dit vind je misschien ook leuk...

Geef een antwoord

Het e-mailadres wordt niet gepubliceerd. Vereiste velden zijn gemarkeerd met *