Maandag 4 mei

Om tien voor negen ben ik achter m’n computer gaan zitten om alvast een beetje te bekijken wat de bedoeling is van vandaag. In de mail zag ik een link naar het nieuwe kanaal op Microsoft Teams en ook een link naar de opdrachtbrief. Deze ben ik al meteen door gaan lezen. Bij de werkwijze las ik dat we gebruik mogen maken van een framework. Op internet ben ik uitgekomen bij deze website, hier is een overzicht te vinden van HTML5 game engines. Dit kan misschien handig zijn later in deze CLE.

De online kick-off werkte goed naar mijn mening, het was duidelijk en er was ruimte voor vragen. We zitten in hetzelfde team als voorheen, behalve dat Maarten niet meer meedoet en dat we hiervoor Wesley hebben gekregen.

Uit de ‘game theme generator’ zijn de drie volgende factoren gekomen: Narrative, Betray en Tijd Reizen. Wesley heb ik meteen contact mee opgenomen om te vragen of hij het oke vind om via Discord te communiceren aangezien Max, Jesse en ik dit altijd al zo gedaan hebben. Direct liet hij weten dit goed te vinden.
Via Google Drive heb ik een werkomgeving aangemaakt waar we met z’n vieren kunnen werken in dezelfde documenten.

(notitie: https://gamedevelopment.tutsplus.com/articles/going-old-school-making-games-with-a-retro-aesthetic–gamedev-3567)

Dit vind je misschien ook leuk...

Geef een antwoord

Het e-mailadres wordt niet gepubliceerd. Vereiste velden zijn gemarkeerd met *