Woensdag 18 maart

Vandaag hebben we (Jesse, Max en ik) voorafgaand aan het gesprek met Rene gewerkt aan de voorbereidingen voor Springt 3. Via Discord hebben we de presentatie gemaakt en besproken hoe en wat we het willen gaan doen.

Rond drie uur hebben we middels Microsoft Teams een groepsgesprek gehouden met Rene erbij waarin we de pitch van Sprint 2 hebben gehouden. Daarin hebben we gepresenteerd hoe we er nu voor staan. Onderdelen hiervan zijn het Trello board en een uitgebreide back-log met user stories.

Rene was tevreden met het concept op zich. Wel moeten we de eerste interactie met de ‘installatie’ vereenvoudigen. Zoals het concept er nu staat hebben we heel beperkt een API toegepast maar ook dit moet duidelijker terugkomen in het systeem. Het is nu redelijk safe gespeeld, er moet meer uitdaging in.

Tijdens het gesprek vroeg Rene aan ons om de drie punten welke op CLE staan nog toe te lichten en hoe we hier zelf naar kijken.
De professionaliteit gaat goed, iedereen is actief en we hebben dagelijks contact. Ook Maarten betrekken we er nog bij waar dit mogelijk is maar we zadelen hem zeker niet op met zorgen.
De creativiteit wordt wel wat beperkt door de technische aspecten waar we misschien te veel rekening mee houden. Het lijkt een beetje een gevalletje “better safe than sorry”. Maar daar moeten we vanaf stappen omdat het tijdens CLE niet erg is om fouten te maken, zolang je hier goed op terugkijkt en van leert.
En het initiatief gaat wat mij betreft ook goed. Het staat op moment wel op een lager pitje merk ik doordat we allemaal moeten wennen aan de huidige situatie. Ondanks dat heeft niemand een lakse houding, gaat het op afstand communiceren goed en zijn we het allemaal snel eens over dingen zoals het verdelen van taken.

Na het gesprek zijn we direct aan de slag gegaan met de feedback van Rene. De Open Weather API blijven we gebruiken maar wordt uitgebreid. Het oorspronkelijke idee was om het ook nog mogelijk te maken om audio samples via een API binnen te halen. Hier ben ik toch weer mee aan de slag gegaan en via Mozilla heb ik een mooie API gevonden. ToneJS gaan we toepassen, het leuke hiervan is is dat je makkelijk samples kan toevoegen. https://tonejs.github.io/docs/13.8.25/Sampler

We willen het concept als demo presenteerbaar maken door middel van een Minecraft Server waarbij we de omgeving globaal namaken en het park functioneel maken als prototype. Eventueel gaan we dit ook nog linken aan de website(s) als dit realiseerbaar is binnen de drie weken.

Dit vind je misschien ook leuk...

Geef een antwoord

Het e-mailadres wordt niet gepubliceerd. Vereiste velden zijn gemarkeerd met *