Maandag 25 november

Samen met Jesse hebben we een stand-up gehouden om de voortgang van elkaars project te bespreken. Dit is erg fijn omdat je dan echt na gaat denken over wat je gaat zeggen en het dan ook voor jezelf duidelijker wordt wat je nou daadwerkelijk moet gaan doen.

Ik kwam tot de conclusie dat ik nu echt aan de slag moet met een interview aangezien deze deadline er al zo goed als is. Maar helaas heb ik nog niets vernomen van mijn huidige opdrachtgever welke ik een week geleden een e-mail heb gestuurd. Eerst heb ik met Jesse besproken wat het beste is om te doen.

Vanuit mezelf ben ik naar het Stadslab gegaan om te kijken of Elise aanwezig is maar van het personeel heb ik vernomen dat zij op maandag vrij is. Omdat de communicatie heel stroef verloopt en ik niet in contact kom heb ik besloten om naar Jan te gaan. Ik heb de situatie uitgelegd en heb het advies gekregen om morgen nog even langs te gaan en te bespreken hoe we het gaan doen qua communicatie en of er eventueel iemand anders van het Stadslab de taak van haar kan overnemen. Mocht dit niet het geval zijn of ik er geen goed gevoel bij hebben staat het me vrij om een andere opdrachtgever op te zoeken.

Gelukkig had ik een back-up plan voor mezelf in het achterhoofd waardoor ik snel de switch zou kunnen maken. Hier ben ik dan ook direct mee aan de slag gegaan. Omdat het om familie gaat heb ik besloten om Marlous een Whatsapp bericht te sturen omdat je dan meestal snel een antwoord krijgt. Al snel kreeg ik een enthousiaste reactie dat ze toevallig al een tijdje aan het nadenken is over een soortgelijk systeem waarbij klanten een reservering kunnen plaatsen en daarbij een e-mail krijgen met een bevestiging. Om door te kunnen heb gevraagd of het mogelijk is om vandaag nog langs te komen om enkele vragen te stellen zodat ik een debriefing kan gaan schrijven en aan de slag kan gaan. Een aantal uur later kreeg ik een bevestiging dat dat mogelijk is!

Nu moet ik weer wachten, omdat ik mijn tijd niet wil verdoen heb op YouTube meerdere tutorials gekeken met betrekking tot het maken van een reserveringssysteem. Deze kennis komt later deze CLE weer van pas. Met Jesse heb ik uitgezocht hoe je een MySQL database kan aanmaken en alvast kan vullen met basisinformatie.

De oorspronkelijke planning klopt nu niet meer, deze heb ik zo flexibel mogelijk aangepast aan de huidige situatie dat deze weer haalbaar moet zijn ondanks de switch van opdrachtgever.

’s avonds om half tien ben ik bij Marlous van Schoonheidssalon Laro geweest om het interview/gesprek te houden wat in totaal een half uur duurde. We hebben alle punten een voor een doorgenomen welke in de debriefing aan bod moeten komen. Zaken zoals de drivers, boodschap en doelgroep waren we snel aan uit. Hier had ze zelf over nagedacht en dit was ook duidelijk.

Het was erg fijn dat ze vooraf al een documentje klaar had liggen met alle behandelingen die aangeboden worden, de tijdsduur en hoe lang deze duren en de openingstijden van de salon.

De vraag “zijn er nog bijzonderheden en/of dingen waarvan jij denkt dat deze belangrijk zijn” heb ik veel aan gehad. De klant wordt nu niet gedwongen om heel specifiek een antwoord te geven maar mag vrij zijn in het antwoord. De inhoud van het volledige gesprek komt terug in de debriefing.

Dit vind je misschien ook leuk...

Geef een antwoord

Het e-mailadres wordt niet gepubliceerd. Vereiste velden zijn gemarkeerd met *