Dinsdag 17 september

Programmeren in zowel blocks als JavaScript
Uitgebreid uitleg gehad over variabelen en hoe je waardes kan toekennen aan een ‘let’ zoals X, Y en eigenlijk iedere andere naam die je eraan kan geven. Het voordeel is dat als je vaak eenzelfde waarde in je code terug laat komen dan de variabel (let) kan aanpassen en die wordt door heel de code doorgevoerd. Ook zijn symbolen als <, > en == behandeld welke je kan gebruiken in if, else en else if statements.

Met deze kennis en zelfstudie is het de bedoeling om een kleine game te maken op de Adafruit waarbij continu een LED van locatie wisselt en als je op het juiste moment klikt gaan alle LEDs branden en zal het spel sneller gaan. Aan het einde van de lesdag hebben Jesse en ik samen naar elkaars code gekeken en nog wat uitbreidingen toegevoegd. We liepen beide tegen een bepaald probleem aan wat we in de code genoteerd hebben zodat de volgende les om opheldering gevraagd kan worden.

Techniekfilosofie
Aantekeningen:
Ponskaart niet herprogrammeerbaar
Eerste computerdenkers: Charles Babbage & Ada Lovelace
Computer meer dan alleen cijfers: computer laten denken
Ponskaarten is het systeem om data te verwerken tot ±1950
1937 wonderjaar in de computertechnologie (binair, elektronisch, general purpose, digitaal)
Grace Hopper, computer geprogrammeerd (COLOSSUS)

Dit vind je misschien ook leuk...

Geef een antwoord

Het e-mailadres wordt niet gepubliceerd. Vereiste velden zijn gemarkeerd met *