Vrijdag 13 september

College: Inleiding Ontwerpen CMTTHE01-1

4 Orders of Design
– Grafisch ontwerp (2D)
– Productontwerp (3D)
– Interactie ontwerp (ß CMGT)
– Systeemontwerp

Productontwerp heeft grafisch ontwerp nodig, een combinatie. Het volgt elkaar op.

Holy Trinity of Design
1. Feasible technology
(realistisch zijn)

2. Viable business
(rendabel)

3. Desireable Human centered
(Draait om de mens)

Inspiration
Ideation
Implementation

Empathie > definiëren > Ideeën creëren > prototypen > testen
Het ontwerpproces is niet lineair

– Niet ieder werk/project heeft ‘ontwerp’ nodig
-Maak het een beleving
– Alleen creativiteit nodig als de uitkomst nog niet vast staat
– Stel de vraag waarom je iets doet bij alles
– Je eerste idee is niet per definitie het beste idee, meerdere ideeën prototypen

(Boek: Creative confidence)

d.School values
Focus op de menselijke waardes, ken je publiek en empathie voor je doelgroep,
geen ‘favoriete ideeën’

– Laat zien waar het om draait, niet lullen maar bouwen, kom met ideeën en maak ze tastbaar
– Zoek radicale samenwerking, werk samen met mensen die buiten je eigen expertise
– Stel je oordeel uit, indicatie dat een idee gek is is een goed teken
– Wees visueel, schets het, leg het idee uit
– Probeer te experimenteren en ga om met onzekerheid
(Boek: Field Guide to Human Centered Design (ontwerpmethodes))

Dit vind je misschien ook leuk...

Geef een antwoord

Het e-mailadres wordt niet gepubliceerd. Vereiste velden zijn gemarkeerd met *