Woensdag 13 mei

Voordat de les vandaag begon ben ik samen met Max en Wesley al van start gegaan met het werken aan de presentatie. Max heeft de indeling gemaakt en ik heb het grotendeels aangevuld met content die we in de afgelopen sprint gemaakt hebben. Tijdens de presentatie heb ik de taakverdeling, planning en game rules toegelicht aan Sara. Dit was duidelijk dus dat is mooi.

Daarna hebben Jesse en ik afgesproken dat we ongeveer rond half elf samen gaan werken aan de basis van het programmeren. Een ding waar we al wel tegenaan liepen is dat we nu eigenlijk voorlopen op de lessen. Het lastige hiervan is is dat je nu een beetje moet gaan gokken en zelf uitzoeken hoe je bepaalde dingen kan doen. Er is een grote kans aanwezig dat we in latere lessen uitleg gaan krijgen over de dingen die we eigenlijk nu moeten weten.

Op de GitHub van CMGT heb ik wel wat bruikbare websites gevonden. Deze heb ik ook met het team gedeeld, zo kwam ik de site Spitrers-recource.com tegen. Zelf heb ik hier niet veel aan aangezien ik niet bezig ben met het design. Wel heb ik het aan Wesley laten weten en daar was hij blij mee.

Het probleem waar Max tegenaan liep was dat tijdens het maken van de cutscenes de resolutie heel laag wordt als het full screen moet komen. Omdat ik hier wel wat ervaring mee heb heb ik aangeboden om hem ermee te helpen als het niet wilt lukken na een tijdje. Zo helpen we elkaar waar nodig.

De communicatie verloopt erg goed en we komen snel overeen. Alles wordt besproken zodat iedereen ervan op de hoogte is en het er ook mee eens is. Een voorbeeld hiervan is zoals in de screenshot hieronder te zien. Wesley heeft gewerkt aan de ‘run animatie’ en vroeg om feedback. Dit hebben we gegeven en ik had ook nog een paar ideeën welke ik de groep in heb gegooid.

UML/Klassediagram gemaakt met Jesse om aan de slag te kunnen gaan met het maken van de basis. Jesse en ik zijn de gehele dag samen bezig geweest aan het maken van de basis, de viewport/window waarin de game zich af moet gaan spelen. Er zijn veel dingen waar we tegenaan liepen, maar het is grotendeels wel gelukt. We hebben nu een basis. De volgende keer willen we gaan werken aan het doorgeven van data zodat de player bestuurbaar wordt.

Dit vind je misschien ook leuk...

Geef een antwoord

Het e-mailadres wordt niet gepubliceerd. Vereiste velden zijn gemarkeerd met *