Bewijs Materiaal: Content Block

“Een applicatie zonder content is als een strand zonder zand”

Omschrijving:
‘Content’ is in dit geval niet te verwarren met het synoniem voor ‘tevreden’!
Het gaat in dit geval wel om: Tekstuele (taalkundige) en visuele content die de ervaring van het product verrijkt. Content die klopt, die kwalitatief goed is en past bij het medium, die aansluit bij de doelgroep en (eventueel) een goed beeld geeft van de echte content als het product in gebruik genomen wordt. Je kunt voor de gemaakte producten de juiste content (tekstueel én visueel)creëren waardoor het product bij oplevering gevuld is en de juiste boodschap kan overdragen.

Uitdagingen:

Je content is zodanig op het medium afgestemd dat het de ervaring van het product verrijkt;

In periode 3 heb ik een website gemaakt dat de content uit een database en 2 api’s haalt. Deze content is dus volledig op het medium afgestemd want het hele concept is gebaseerd op het ophalen van content dat het product ultiem verrijkt. 

Het concept was om voor de bezoekers van de Markthal een overzicht te geven met alle kramen erin. Als de Gebruiker op een kraam klikt, dan ziet de gebruiker allemaal content dat het medium verrijkt. Deze content is zelfs dynamisch en past zich aan op de selectie van content waar de user zichzelf begeeft. 

Om dit duidelijker te maken: Als de gebruiker op de website komt dan ziet hij/zij een overzicht van alle kramen in de markthal dat betrekt dus niet de restaurants. Deze komen van mijn database met een titel en foto. Als de user op een kraam klikt dan gaat de website naar de volgende rendering van dynamische data op basis van de selectie. (De gebruiker verplaatst niet van pagina tot pagina) Daaruit kan de gebruiker ervoor kiezen om meer context van de kraam te laten zien of de gebruiker kan gelijk verder gaan naar de recepten overzicht rendering ook met titel en foto. Deze recepten hebben iets te maken hebben met de producten van de kraam. Daarna kan de gebruiker weer op een recept titel of foto klikken waardoor de gebruiker naar de volgende rendering gaat waar de titel,  de foto, de benodigdheden voor het recept tevoorschijn komen.

De website is hier te vinden.

Je kent de doelgroep en hebt daar je content zodanig op afgestemd dat het product de beoogde boodschap overbrengt;

Doelgroep Onderzoek

In het begin van periode 3 gingen mijn team en ik gezamenlijk naar de markthal om de doelgroep te interviewen. Zo konden we de doelgroep in kaart  brengen een daarmee konden we aan de slag met het verder ontwerpen. Doordat we de doelgroep nu kennen gingen we meteen aan de slag om een style guide. Dit zou de content die we zouden tonen nog beter laten afstemmen op de doelgroep.

De content is zodanig op de doelgroep afgestemd omdat de content altijd formeel is en geen onnodige taal fouten bevat. De content is ook deels afkomstig van een api die de gebruiker/doelgroep alleen pas ziet wanneer de gebruiker dat wilt. Deze content bevat de behoeften van de doelgroep juist en kan de gebruiker/doelgroep zelfs inspireren voor wat ze willen gaan eten in de toekomst.

De website is hier te vinden.

Je content bevat doordachte visuele ondersteuning (foto’s, grafieken, schema’s, kleuren, beelden, lettertypes) en deze is zodanig afgestemd dat ze een geheel vormt;

De website is ontworpen met een ‘style guide’ waarbij verschillende fonts, font grootes en font kleuren zijn bepaald. Verder maakt het ook gebruik van foto’s van de kramen en gerechten die gemaakt kunnen worden met de producten van de kraam.  Ook zijn er foto’s aanwezig in bepaald scherm waarbij de foto’s van social network instagram die gebaseerd zijn op de huidige kraam selectie van de gebruiker. Dit is gekoppeld aan ons product dat de ervaring nog meer verhoogd.

Je kunt een concept zodanig overtuigend presenteren dat de klant akkoord gaat met de voorgestelde uitwerking.

In periode 3 hebben we nog onderzoek gedaan of de doelgroep akkoord gaat met de voorgestelde functionaliteiten van het concept. Hiervoor zijn we gezamenlijk naar de markthal gegaan. Ons team van periode 3 bestond uit 4 personen, we hadden ons verdeeld in 2 groepen. Per groep zou iemand de vragen van de vragenlijst een voor een stellen aan de doelgroep.  Aan het einde van de interview presenteerden we duidelijk de functionaliteiten van ons concept zonder slides te gebruiken. Het resultaat hiervan is dat iedereen die we hebben gesproken zeer positief zijn  over onze voorgestelde uitwerking.

De resultaten van het onderzoek zijn hier te vinden.

Aan het einde van de CLE periode 3 was er ook een eindmarkt waar ik mede studenten ons concept zodanig pitchte dat ze onder de indruk waren van ons concept. En dan moet ik toevoegen dat het ook mede verantwoordelijk was doordat ons concept goed doordacht was en een basis bevat die ik had bezorgd die in de toekomst nog verder uitgewerkt zou kunnen worden.

Bewijs Materiaal: