Bewijs Materiaal: Glazen Bol Block

“O, u wilde er ook een webshop bij?…”

Omschrijving

In een traject waarin jij voor een opdrachtgever werkt aan een product, kun je inzicht geven in de mensen en middelen die tot je beschikking staan. Je kunt een realistische planning maken en bijtijds bijsturen gedurende het traject om deadlines te halen. Je toont aan inzicht te hebben in de stappen die genomen moeten worden om tot een eindproduct te komen. Je kunt je eigen middelen organiseren en je kent een aantal van de risico’s die zich voor kunnen doen, om voor zowel het team als de klant inzichtelijk te maken waar iedereen aan toe is. Je kunt een team leiden als facilitator of scrum master.

 

Uitdagingen

  • Je bent in staat inzicht te geven in de middelen die tot je beschikking staan om tot een eindproduct te komen.
  • Je bent in staat inzicht te geven in de stappen die moeten worden genomen om tot een eindproduct te komen.
  • Je bent in staat inzicht te verschaffen in de risico’s die zich bij de realisatie kunnen voordoen, zodat je maatregelen kunt nemen indien nodig.
  • Je bent in staat een realistische planning te maken en zo nodig bij te sturen als je opdrachtgever of de omstandigheden dit vereisen.
  • Je hebt een samenwerkingscontract over bovenstaande punten met  je opdrachtgever en je teamgenoten opgesteld, zodat voor een ieder de geldende afspraken en de bijbehorende sancties duidelijk zijn.
  • Je  bent in staat je eigen werkzaamheden en je voortgang regelmatig te bespreken met je opdrachtgever, zodat tijdig bijgestuurd kan worden.

Bewijs Materiaal

Periode 1:

Dit bewijs materiaal bestaat uit de blog posts die weergeven dat ik in staat ben om inzicht te geven in de middelen die tot mijn beschikking zijn.

https://stud.hosted.hr.nl/0917863/index.php/2015/10/06/opzoek-naar-een-gieter/

Dit bewijs materiaal zijn andere blog posts die weergeven hoe ik in staat ben om inzicht te geven in de stappen die genomen moeten worden om het eind product te realiseren.

https://stud.hosted.hr.nl/0917863/index.php/2015/10/06/het-begin-van-het-project/

https://stud.hosted.hr.nl/0917863/index.php/2015/10/06/3d-printen/

https://stud.hosted.hr.nl/0917863/index.php/2015/10/07/einde-sprint-2/

Bij het maken van de Smart Gieter had ik eigenlijk al verwacht dat de 3D printer niet mijn ontwerp perfect zou printen. Dus ook al zou dat niet werken had ik een back up plan. Het volgende dat ik zou proberen was het gebruik maken van een laserprinter.

Voor periode 2  wist ik dat een planning noodzakelijk was. Daarom had ik bij het begin van sprint 1 een planning gemaakt die in het begin alleen de deadlines bevatte. Wanneer ik een beetje een idee had wat ik moest maken kon ik pas mijn planning maken, hier is de eind planning:planning QRP

Voordat ik kon beginnen aan mijn project voor periode 2 van CLE moest ik een verificatie van mijn opdracht gever hebben. Daarbij werden de minimale benodigdheden voor de website vastgesteld. Dit is de samenwerkingscontract:Ticketsysteem. pdf .

Ik heb bijna elke sprint van periode 2 contact gehad met mijn opdracht gever. In het begin deed ik dit frequent en kwam ik er dus achter dat er zeker bepaalde dingen bijgestuurd moesten worden. Vooral omdat de opdrachtgever zichzelf of vergist had in de afspraken of dingen vergeten was.

https://stud.hosted.hr.nl/0917863/index.php/2015/10/06/3d-printen/