Professionele werkhouding (ONDERNEMEND)
Je bent proactief aan het werk, met je werkhouding laat je zien dat teamleden op je kunnen bouwen. Je kan projectmatig werken met je team en bent in staat feedback te geven en te ontvangen. Heb je je professioneel opgesteld naar de andere teamleden en docenten? Waaruit kunnen we dat opmaken? Waarin kan je je nog verbeteren in dit opzicht?
Deze periode was mijn werkhouding niet heel erg professioneel. Ik heb niet echt aan mijn blog gewerkt, ik heb me niet altijd aan deadlines gehouden en ik heb bijna niet aan building blocks gewerkt. Ik merk dat steeds minder motivatie krijg om aan school te werken hoe langer we thuis zitten. Ook is het de laatste tijd erg warm en vind ik het moeilijker om mij uberhaupt te concentreren.
Ik heb wel aan het project gewerkt. Ik heb bijvoorbeeld een simpele character controller gemaakt en een aantal animaties gemaakt. Ook heb ik deze sprint met niek een testplan gemaakt om onze game te usertesten.
Ik heb op de middelbare al eens met unity een simpele game gemaakt, maar toen had ik de code die ik in mijn game gebruikte vooral gekopieerd van internet. De code die ik nu schrijf voor de game probeer ik nu zo goed mogelijk te begrijpen en ik probeer zo min mogelijk te kopieren en zoveel mogelijk bij te leren.
Ik ga proberen om in de derde sprint mijn werkhouding weer professioneler te maken en om nog te zorgen dat ik een paar building blocks ga halen.
Ik zou graag zo snel mogelijk weer naar school willen omdat ik denk dat ik dan weer veel motivatie krijg.
Creativiteit (ONTWERPEND)
Wat was je bijdrage aan de ontwikkeling van het product? Op welke manier heb je jezelf uitgedaagd om zo goed mogelijk bij te dragen aan de ontwikkeling van het product? Op welke manier heb je inspiratie opgedaan?
Ik heb deze sprint creatief niet veel bij kunnen dragen aan het project. Ik heb wel een aantal ideeën gehad die wat hebben bijgedragen aan de game.
Ik heb me tijdens de cle lessen een klein beetje verdiept in het programmeren van C# voor unity waarmee ik uiteindelijk de simpele character controller heb kunnen maken. Ik zou me graag wat meer willen verdiepen in het maken van scripts voor unity zodat ik wat meer kan dan alleen maar een character besturen. Ik zou bijvoorbeeld ook graag nog wat programmeren willen leren voor menu’s e.d.
Ik heb dit geleerd en wil dus meer gaan leren door video’s op het internet te bekijken. Een kanaal wat me al heel veel heeft geholpen bij het leren van dingen in unity is het kanaal Brackey’s. Dit is een kanaal die tutorials maakt over hoe je verschillende dingen kan maken in unity en ze hebben ook bepaalde series waar ze een volledige game maken.
Baas over je leerproces (BETROKKEN)
Je kan aantonen dat je hebt gewerkt aan eerder opgestelde leerdoelen, hierin heb je eerdere feedback uit sprint 1 meegenomen. Was je in dit proces ‘in control’ van wat JIJ wilde leren? De opgeleverde planning en taakverdeling bij aanvang was nadrukkelijk ook gebaseerd op jouw leerwensen. Heb je invloed uitgeoefend op de planning en verdeling van taken? Een game ontwikkelen die helemaal klopt is taai en pittig werk. Neem je met open eindjes genoegen of lukt het je om je te richten op de details en alles er uit te halen wat er in zit? Hoe ben je omgegaan met tegenslag?
Ik heb nog niet echt aan eerder vastgestelde leerdoelen gewerkt wat ik vanaf nu wel ga proberen om te doen.
Deze periode zou ik graag nog meer willen leren over het maken van scripts in C# voor unity en zou ik graag wat meer willen leren over unity zelf zodat ik meer kan bijdragen aan het project.
Ook wil ik nog meer aan building blocks gaan werken en wil ik zorgen dat ik mijn blog beter up-to-date hou.