ONDERNEMEND *Professionele werkhouding
Met je werkhouding laat je zien dat teamleden op je kunnen bouwen en vertrouwen. Je bent bereikbaar en aanspreekbaar en in staat feedback te geven en te ontvangen.
Deze sprint hebben we nog niet echt super veel werk kunnen uitvoeren aangezien het zo een korte sprint was. Wel heb ik aan mijn groepje laten zien dat ik de taken die ik tot nu toe tot me heb gekregen uitvoer en ze ook optijd af heb. Binnen ons groepje hebben we ook een aantal verschillende manieren om contact met elkaar te hebben. Zo hebben we een whatsapp groep aangemaakt om altijd contact met elkaar te kunnen hebben, ook hebben we een discord groep om gemakkelijk bestanden met elkaar te kunnen delen en buiten schooltijden op ons computer gemakkelijk contact te kunnen hebben. Natuurlijk hebben we ook een teams chat waar we tijdens school altijd samenwerken. Voor de planning en het delen van bestanden e.d. hebben we een trello bord en een google drive waar we allemaal inzitten. Ik ben dus bijna altijd bereik- en aanspreekbaar. Tijdens het bedenken van het concept van de game hebben we allemaal iedeeën bedacht en heeft iedereen ook feedback gegeven op ideeën die ze leuk vonden en hebben we ook allemaal feedback gekregen.
ONDERZOEKEND *Creativiteit
In de conceptontwikkeling heeft het team iteratief gewerkt. Wat was jouw bijdrage aan de ontwikkeling van het concept?
Toen we begonnen met het bedenken van een concept hebben we eerst bedacht wat voor game we wilden maken met de mechanic die we hadden gekregen en hebben we daarna de andere dingen die we in onzo game moesten doen erbij bedacht. We hebben bedacht om een soort 2D platform game te maken waar je door levels moet gaan en verschillende kamers moet betreden die random op elkaar aansluiten.
Mijn bijdrage aan de ontwikkeling van het concept is dat ik veel games ken/heb gespeeld en ik dus goed met de anderen, die ook veel van games weten, kon overleggen wat leuke ideeën zouden zijn voor onze game. Zelf heb ik ook een aantal ideeën bedacht voor het concept.
BETROKKEN *Baas over je leerproces
De opgeleverde planning en taakverdeling bij aanvang was nadrukkelijk ook gebaseerd op jouw leerwensen. Je bent in staat om tijdens het maken van de planning met het team je eigen leerdoelen te waarborgen. Je hebt deze taken kunnen vertalen naar concrete acties per building block. Feedback uit eerdere CLE’s is vertaalt naar verbeterd gedrag.
Binnen ons groepje hebben we nog niet echt een planning gemaakt met wanneer er dingen af moeten zijn. We hebben wel een trello board waar in te zien is wat we nog moeten doen en waar we nu mee bezig zijn.
Ik ben tot nu toe bezig geweest met het mee bedenken van het concept. Ook heb ik de eerste storyboard gemaakt en ben ik bezig geweest met unity. In unity ben ik bezig geweest met hoe ik animaties kan maken en kan laten afspelen. Het maken van een aantal gameObjects. In unity ben ik over het algemeen bezig geweest met de kennis die ik van unity al had weer terug te halen.
Binnen ons groepje hebben we ook besproken welke building blocks we graag willen doen deze periode en gaan onze taakverdeling daar ook nog op baseren.
De feedback die ik in eerdere cle’s heb gekregen ga ik ook proberen om deze periode te blijven onthouden en gebruik van blijven te maken.