Proactief
Je bent na afloop van Retrospectives actief aan de slag gegaan met de feedback en hebt aantoonbaar gemaakt dat er op basis hiervan persoonlijke ontwikkeling heeft plaatsgevonden.
In CLE 1 hadden we drie sprints. Van de eerste twee sprints had ik de retrospectives niet goed gedaan. Bij sprint 1 was mijn blog nog niet zichtbaar voor anderen en heb ik ook nog geen feedback kunnen krijgen op mijn retrospective. Ik ben toen naar een docent die weet hoe je kan zorgen dat dat weer werkt toegegaan en heb verteld wat er aan de hand was, en hij heeft dit toen voor mij opgelost. Toen konden de coaches dus wel mij blog bekijken. Bij de tweede sprint had ik als feedback gekregen dat ik de sprintcriteria niet goed had uitgevoerd op de blogpost. Ik had veel te weinig opgeschreven en had per onderdeel niet concreet beschreven wat mijn leerontwikkelingen waren. Ik moest dus veel uitgebreider uitleggen wat mijn leerontwikkelingen en dergelijke waren. In sprint 3 ben ik actief aan de slag gegaan met de feedback en heb ik alle sprintcriteria zo uitgebreid mogelijk beschreven. Ook heb ik heel duidelijk gezegd wat mijn leerontwikkelingen waren en heb ik heel duidelijk beschreven hoe ik heb gereflecteerd op mijn werk van die sprint. Ook heb ik mijn motivaties heel duidelijk beschreven. Ik heb ook nadat ik dit heb gedaan feedback gekregen dat mijn blog toen veel duidelijker en helderder was.
Nu in CLE2 ben ik die feedback weer aan het toepassen. Ik probeer nu ook alles zo uitgebreid mogelijk te beschrijven en zoveel mogelijk op te schrijven.
Communicatie
Je hebt je beoogde- en daadwerkelijke ontwikkeling, ook op basis van Retrospectives, leesbaar gedocumenteerd op je blog en daarmee de lezer overtuigd dat er voldoende persoonlijke ontwikkeling heeft plaatsgevonden.
In de blogposts van de sprints zelf reflecteer ik per week op eventuele moeilijkheden of problemen die ik tegenkwam. In de reflectie van de week daarna beschrijf ik of ik heb probleem heb kunnen oplossen.
Professionaliteit
Op welke wijze verloopt het contact tussen jou en de opdrachtgever? Hoe kritisch ben je op eigen handelen en sta je open voor feedback van anderen (opdrachtgever, peer-teamgenoten, docenten, web-expert?)
Ik heb wekelijks contact met mijn opdrachtgever via e-mail. Als ik bijvoorbeeld vragen heb over het reserveringssysteem zoals hoe het er moet uitzien ofzo dan kan ik mailen en krijg ik doordeweeks antwoord. Ook houd ik mijn opdrachtgever op de hoogte van vooruitgang van de opdracht. Ik liet haar weten dat ik de debriefing af had gemaakt en heb deze ook naar haar gestuurd.
Ook had ik bij het maken van de debriefing de volledige naam en functie van mijn opdrachtgever nodig. Ik had een mailtje gestuurd met de vraag of ze dat kon sturen en dat had ze gedaan.
Ook het contact over het ondertekenen van de debriefing en het ophalen ervan deden we via de mail. Omdat mirjam’s agenda al vol zat kon ik niet een afspraak maken om de debriefing te ondertekenen. We hebben toen verzonnen dat ik de debriefing naar haar kon opsturen wanneer deze klaar was en dat ze het dan zelf ging uitprinten en ondertekenen en dat ik het dan daarna kwam ophalen.
Ik heb nog niet echt feedback van haar kunnen ontvangen over het project omdat ik nog niet echt iets af heb wat ik aan haar kan laten zien. Dit zal dus voor de volgende sprints zijn.
Als ik ook van anderen feedback kan ontvangen om iets beter te maken wil ik dat graag. Als iemand zegt dat ik iets beter kan maken of iets dergelijks vind ik dat prettig omdat ik dan dingen bijleer. Feedback die ik niet prettig vind is dat mensen gewoon zeggen dat iets er niet uitziet. Daar heb ik namelijk niks aan. Als ze er dan bij zeggen wat ze er niet mooi aan vinden kan ik er wel wat mee.