STARR Methode

Situatie

Wat speelde er?

We kregen een week om minimaal 2 User Stories uit te werken in een prototype. Hiervoor moest wel alvast de benodigdheden al uitgewerkt  zijn. De benodigdheden zijn de de taken die ik hieronder definieer.

Taak

Wat waren je taken?

Mijn taken waren vooral administratief werk waarbij de website en database ontworpen werden,

zoals het maken van een:

  • Definition of Done
  • Moscow Analyse
  • Product Backlog
  • Sprint Planning
  • User Stories
  • Wire Frames
  • Site Map
  • Content Areas
  • Database Design

Verder werkte ik aan prototypes zoals de:

  • Paper Prototype
  • Website Prototype:
                  • User Log in Prototype (dit bevat circa 6 prototypes)
                  • Ticket Systeem Prototype (dit bevat de de rest van de prototypes)

Activiteiten

Wat heb je concreet gezegd of gedaan?

Ik heb in het begin van de sprint veel contact gehad met mijn opdrachtgever. Ik moest en wou zelf ook eerst alle functies bespreken en ervoor zorgen dat het allemaal duidelijk is en dat het ontwerp volledig voorbedacht is. Deze info verwerkte ik in:

  • Definition Done
  • Product Backlog
  • User Stories
  • Moscow Analyse
  • Wire Frames
  • Site Map
  • Content Areas
  • Paper Prototype
  • Database design

Verder nadat aan mijn website en database gewerkt. Natuurlijk wist ik niet alles over php en mysql dus heb ik veel informatie over de de talen moeten opzoeken voordat ik eraan kon werken. Alleen voor nu maak ik dit als een prototype. Naast de paper prototype waar ik alle user stories in heb verwerkt maak ik een website prototype voor:

  • de ‘User Credentials System’ van de website
  • de ‘Ticket Systeem’ van de website

Resultaat

Wat gebeurde er daarna?

Ik heb met mijn onderzoek en ontwerpen een Paper Prototype voor alle user stories kunnen maken en ik heb de website prototype voor de ‘User Credentials’ af kunnen maken.

Hiervoor heb ik de website functies voor de users afgemaakt van de website en de eerste database is daarvoor gemaakt en gekoppeld met de website. De user functies die af zijn, zijn:

  • de log in functie
  • de log out functie
  • de admin functies: Search User, Make user, Edit user en Delete user

Ik werk nu momenteel aan de ‘Ticket Systeem’ Prototype van de website

Voor die functies heb ik wel al een tweede database aangemaakt.

Reflectie

Ik heb goed contact vastgelegd met mijn contact gever alleen moest er wel een aanpassing gemaakt worden aan de functionaliteit van de website. Dit lag echter aan de opdrachtgever. Dit resulteerde in het aanpassen van meerdere documenten. Gelukkig had ik alles goed gedocumenteerd waardoor dit snel kon gebeuren.

Het programmeren ging echter niet zo vlot als gedacht. Ik beheers nog lang niet alle vaardigheden voor PHP en MYSQL dus dat betekent dat ik daar zeker nog aan kan werken. Wel heb ik dus al 2 Prototypes kunnen maken en volgens de CLE 1-2 MODULEWIJZER ben ik momenteel op schema en ik heb alle benodigdheden voor de sprints af.

Tenslotte zal er nog wel gewerkt moeten worden aan de derde prototype: de ‘Ticket Systeem’ van de website. Dit zal wel gekoppeld zijn met de ‘User Credentials System’ van de website. Wanneer de prototypes klaar zijn kan ik werken aan de finished product. Het enige waar ik op moet letten is dat ik niet te lang aan de volgende prototype werk dan heb ik nog genoeg tijd om de website af te hebben.