Expert Meeting ANWB Rijopleiding 2

Voor sprint 3 hebben we weer vragen kunnen stellen aan de ANWB rij-instructeur. Omdat we bij de vorige sprint erachter kwamen dat onze kwaliteit veel beter kon, gingen we juist ervoor zorgen dat we feedback kregen over de interactie van de gebruiker met ons systeem.

Feedback:

Sommige auto’s hebben tegenwoordig al licht sensoren waardoor de auto kan weten of de koplampen en andere lampen aan moeten, als het dus donker is. Dus dan zou ons systeem daaraan gekoppeld kunnen worden waardoor de night-vision systeem toch automatisch aan en uit kan gaan.  Voorheen ging ik (Carlo) ervan uit dat als het systeem automatisch aan en uit kan gaan, dat het negatieve gevolgen zou kunnen hebben op de bestuurder waardoor er gevaar zou kunnen ontstaan als het systeem op een verkeerd moment opeens aan zou gaan. Daarom bedacht ik voor het concept eerst dat de bestuurder zelf bewust het systeem aan en uit kan zetten. Deze interactie kan nog steeds blijven bestaan in het concept, alleen nu denk ik erover na om de bestuurder dan een keus te geven of de bestuurder het automatische aan en uit systeem wilt gebruiken.

Voorheen ging ik er ook vanuit dat de plek waar de knopjes zich begeven grote gevolgen heeft. Volgens mijn expert zal dat niet zo zijn zolang de bestuurder of bijzittende er überhaupt bij kan.

Ook zag ik in dat pijnzen over de plek van de knop geen toegevoegde waarde heeft voor ons concept. Dat komt omdat de autofabrikanten zelf gaan bepalen waar de knoppen zouden komen want elke auto is nou eenmaal anders qua design. Daar boven op realiseerde ik ook dat alle knopjes en instellingen van het systeem in de multi media devices geprogrammeerd kan worden.

 

 

 

You must be logged in to post a comment.