Planning voor sprint 6

Tijdens sprint 5 hebben wij veel vooruitgang geboekt op technisch gebied. Door in de console een toets in te drukken kunnen wij de motoren van de auto aansturen. We moeten dit nog aanpassen zodat er geen console geopend hoeft te worden en de gebruiker direct de auto kan besturen, maar dit zal geen probleem vormen. Hiervoor hoeven we alleen een aantal functies aan te maken die de toetsen afvangen en vervolgens een signaal sturen naar de raspberry (die vervolgens weer een signaal stuurt naar de arduino om de motoren aan te sturen).

Wij kunnen inmiddels ook de signalen van het xbox-stuur afvangen, de volgende stap is om deze signalen vervolgens om te zetten naar de toetsen die de motoren zullen aansturen. Wanneer dit toegevoegd is, is de auto volledig bestuurbaar vanaf de interface die wij gemaakt hebben.

Wij zullen tijdens sprint 6 ook een begin gaan maken aan de behuizing van de auto, zodat de arduino en de raspberry goed weggewerkt kunnen worden. Wij willen dit waarschijnlijk gaan ontwerpen via www.makercase.com en vervolgens gaan uitsnijden in het stadslab met de lasersnijder. Wel moeten we hier goed rekening houden met het gewicht van de behuizing omdat de arduino motoren niet heel krachtig zijn.

You must be logged in to post a comment.