Leeswijzer: 4. Doelgroepblock

Doelgroep

Uitdagingen:

  • Je hebt gesproken met meerdere personen die in de doelgroep vallen zodanig dat hier relevante conclusies uit getrokken kunnen worden.

Periode 3:

Gesproken met mensen op en rondom het P.c. Hooftplein

Woensdag 17 Feb

TweedeinterviewP.C.Hooftplein

 

 

  • Je kunt de doelgroep karakteriseren zodanig dat de interactie en interface ontworpen kan worden.

Periode 4:

Gesproken met de kinderen van de blijberg voor game.

Conclusies hiervan.

Maandag 9 Mei

 

  • Je hebt verschillende ontwerptools ingezet zodanig dat de karakteristieken van de doelgroep visueel en inzichtelijk gemaakt zijn

 

Interview debrief periode 2

Persona Periode 1, sprint 3

Custumer Journey & Persona

 

  • Je kunt rollen en bijbehorende behoeften zodanig beschreven dat deze het informatie- en interactieontwerp voeden.

 

Bij het P.C. Hooftplein zijn de verschillende rollen: De mensen die rondom het plein wonen, de mensen die voorbij lopen. Verder zijn deze twee groepen te verdelen in jonge en oude mensen. Deze behoefte zullen dus ook verschillen.

De behoefte:

Mensen die rondom het plein wonen Mensen die het plein passeren
Jonge mensen Ze willen buiten spelen met vrienden Zij hebben de behoefte om misschien heel even de tijd te verdrijven maar verder niets te doen
Oude mensen Zij hebben de behoefte om even buiten te zitten en te socialiseren met de buurtbewoners Zij hebben de behoefte om tijdens hun toch even te rusten.

 

Leave a Reply

Your email address will not be published. Required fields are marked *