Leeswijzer: 4. Doelgroepblock
Doelgroep
Uitdagingen:
-
Je hebt gesproken met meerdere personen die in de doelgroep vallen zodanig dat hier relevante conclusies uit getrokken kunnen worden.
Periode 3:
Gesproken met mensen op en rondom het P.c. Hooftplein
-
Je kunt de doelgroep karakteriseren zodanig dat de interactie en interface ontworpen kan worden.
Periode 4:
Gesproken met de kinderen van de blijberg voor game.
Conclusies hiervan.
-
Je hebt verschillende ontwerptools ingezet zodanig dat de karakteristieken van de doelgroep visueel en inzichtelijk gemaakt zijn
-
Je kunt rollen en bijbehorende behoeften zodanig beschreven dat deze het informatie- en interactieontwerp voeden.
Bij het P.C. Hooftplein zijn de verschillende rollen: De mensen die rondom het plein wonen, de mensen die voorbij lopen. Verder zijn deze twee groepen te verdelen in jonge en oude mensen. Deze behoefte zullen dus ook verschillen.
De behoefte:
Mensen die rondom het plein wonen | Mensen die het plein passeren | |
Jonge mensen | Ze willen buiten spelen met vrienden | Zij hebben de behoefte om misschien heel even de tijd te verdrijven maar verder niets te doen |
Oude mensen | Zij hebben de behoefte om even buiten te zitten en te socialiseren met de buurtbewoners | Zij hebben de behoefte om tijdens hun toch even te rusten. |