Leeswijzer: 7. Functionele dingen programmeren

Functionele dingen programmeren

Uitdagingen:

  • Je hebt een website gebouwd, gevoed door een database, waarbij inhoud (content), logica (programmeren) en opmaak van elkaar gescheiden zijn zodat overzicht en structuur ontstaat.

Tijdens de tweede periode heb ik een website gebouwd voor Celso de Sanders, link.

 

  • Je hebt een website gebouwd waarmee de content van een website beheert kan worden (eenvoudig CMS):
    • CRUD functionaliteit
    • Selections (bijv. WHERE, LIKE, ORDER BY)
    • Join

De website van Celso de Sanders bevat de mogelijkheid om de afbeeldingen te uploaden vanaf een inlog pagina. Hier komen de queries en CRUD functionaliteit.

 

Screen-Shot-2016-01-25-at-16.51.01

Hier gebruik maak ik een query die gegevens van ouders en kinderen en een datum combineert en in de database zet. Ik heb deze gemaakt voor een kinderdag verblijf.

 

  • Je weet wanneer je code zelf moet schrijven of gebruik kan maken van libraries of API om op die manier tijd te besparen.

Project periode 3, tijdens dit project heb ik gebruik gemaakt van de Johnny Five library.

 

  • Je weet hoe je een bestaande library kunt implementeren in jouw project zodanig dat je de functies in de library kunt aanspreken en dit kunt aantonen in projecten die je zelf gemaakt hebt.

Tijdens periode drie heb ik gebruik gemaakt van de Johny Five library. Hiermee heb ik het heel eenvoudig gemaakt om de Arduino vanaf mijn mac aan te sturen door middel van Javascript. Link.

 

  • Je kunt objectgeoriënteerde code schrijven (tot enkelvoudige overerving) om op deze manier complexe code te structureren.

Schermafbeelding 2016-06-30 om 12.07.08 Schermafbeelding 2016-06-30 om 12.06.42

Hierboven zie je object orientated code. De startview extends van de view omdat het meeren deel van de start view en de view overeenkomen.

 

Leave a Reply

Your email address will not be published. Required fields are marked *