Wat ging er goed?

We hadden een strakke planning, vrijdag zou in principe alle nieuwe functionaliteiten die nog toegevoegd moesten worden (levenshartjes, winnaarsscherm afmaken, achtergronden linken met verhaalschermen en sound toevoegen) af moeten zijn. Zo konden we het weekend vrijhouden en nadenken over onze retrospectives, maar stel het zou niet lukken om alles vrijdag af te krijgen, dat we ook nog het weekend zouden hebben. We hadden afgesproken om maandag alles te checken en de puntjes op de i te zetten voor als dit nodig was, dus het is niet de bedoeling om nog aan nieuwe code te gaan werken maandag. Hier was iedereen het mee eens, dus de communicatie en flexibiliteit hierin was fijn.

Wat kon er beter?

Na de daily stand-up wilden we branches met elkaar gaan mergen, maar er traden merge conflicts op bij ons. Dit kostte een hoop tijd om te fixen (zeker 2 uur mee bezig geweest). Nu was het niet super erg, omdat we niet per se in tijdsnood zitten qua planning, maar het was wel frustrerend voor het hele groepje.

Wat zou ik veranderen?

Misschien de codes beter met elkaar afstemmen zodat we deze merge conflicts kunnen voorkomen en dus geen tijd hieraan verliezen.

Categorieën: CLE 4Sprint 3

0 reacties

Geef een reactie

Het e-mailadres wordt niet gepubliceerd. Vereiste velden zijn gemarkeerd met *

Follow View Follow Follow