Vandaag het begin van het laatste (en leukste) CLE project.

We begonnen met een introductie van wat er van ons verwacht wordt deze periode en hoe we verder aan de slag konden. Wij kregen van de GAMINATOR 3 elementen toegewezen: sensation, coaching en unicorns. Hierna begonnen we gelijk met het bedenken van concepten en dit ging ook erg goed. We hebben uiteindelijk voorlopig het concept gekozen dat unicorns tegen elkaar vechten en de speler de knoppen/joystick in de juiste volgorde met de juiste timing moet gebruiken om zo de meeste snelheid en kracht te produceren zodat er uiteindelijk de meeste damage wordt bezorgd bij de andere speler. Dit wordt dan ook een 1V1 spel (multiplayer) en je kunt voor elk gevecht een eigen unieke unicorn kiezen. Daarnaast zal de achtergrond van bij het gevecht elke keer gerandomized worden, zodat het gevarieerd blijft voor de spelers. Het sensation gedeelte zit in het feit dat je pleizer uit het spel haalt wanneer je de andere speler verslaat. Het coaching gedeelte is dat of de rijder op de unicorn instructies geeft, of dat we een losstaande character gaan maken (kikker was het idee) die jou dan ergens in de hoek van het scherm helpt. Als laatst zitten er natuurlijk unicorns in het spel die tegen elkaar het gevecht aangaan. Onze inspiratie van dit concept komt van het middeleeuwse steekspel, hierbij moesten 2 ridders op paarden op elkaar afrijden met lansen. Ons concept is ook zo, alleen dan met de hoorn van de unicorns i.p.v. de lansen van de ridders. We hebben de presentatie uitgewerkt en ieder een tekening gemaakt van wat ons beeld is van het concept (mijn tekening is hieronder te zien). Het was fijn om weer met mijn oude team van CLE3 aan de slag te kunnen, we weten ook wat we van elkaar kunnen verwachten. De communicatie was goed en iedereen kwam met ideeën voor het concept, uiteindelijk hebben we ook gezamenlijk gekozen voor het concept wat hierboven beschreven is.

het conceptenproces
Categorieën: CLE 4Sprint 1

0 reacties

Geef een reactie

Het e-mailadres wordt niet gepubliceerd. Vereiste velden zijn gemarkeerd met *

Follow View Follow Follow