Vandaag moesten we onze behavioral maps presenteren van ons plein (Grotekerkplein) en samen met de interviews onze insights uitleggen. Bij de behavioral maps valt vooral op dat veel mensen langs de kerk lopen en hier ook foto’s van maken. Voor de rest is er weinig interactie met het standbeeld en de minibieb. In de interviews werd vooral aangegeven dat het plein in de zomer wel levendig was (festivals op het stadspodium en picknicks op het grasveld), maar dat er in de winter niks te doen was. Verder werd duidelijk dat de kerk het grootste aandachtspunt is op het plein, en dat het plein voor de rest voornamelijk wordt bezocht door voorbijgangers die verder geen interactie hebben met het plein. Deze insights zijn uit deze conclusies gekomen:

  1. Insight 1: het bezoeken/bezichtigen van de kerk is de voornaamste reden voor het bezoeken van het plein
  2. Insight 2: De meeste bezoekers van het plein zijn alleen voorbijgangers zonder interesse voor het plein
  3. Insight 3: Het plein wordt voornamelijk door de voorbijgangers als een saai plein ervaren

De komende lessen gaan we verder onderzoek doen naar het plein en alvast brainstormsessies houden over de concepten voor het plein.

behavioral maps
Categorieën: CLE 3Sprint 1

0 reacties

Geef een reactie

Het e-mailadres wordt niet gepubliceerd. Vereiste velden zijn gemarkeerd met *

Follow View Follow Follow