Leerstrategie:

Na sprint 1 en 2 wilde ik vooral sprint 3 ingaan met een simpel en haalbaar idee. Samen met mijn projectgroepje hebben we de eerste les gebrainstormd (CLE 1.10) en zaten we gelukkig allemaal op één lijn dat we het niet te moeilijk voor onszelf wilden maken. Tijdens het traject van het project maken is het wel uitdagender geworden, omdat niet alles in één keer lukte, maar dat zorgde er wel voor dat ik creatief werd uitgedaagd om met oplossingen te komen. Hier ben ik dan ook blij mee en mijn groepje heeft dan ook heel erg bijgedragen eraan dat ik me creatief heb kunnen ontwikkelen. Dus hoe simpel je je idee ook houdt, er komen altijd wel moeilijkheden tijdens het proces en je moet hiermee leren omgaan. Ik ben van mening dat ik vergeleken met sprint 1 en 2 hier veel beter mee ben omgegaan, ik stresste minder (zoals in sprint 1 niet het geval was) en ik zette door met het bedenken van een oplossing wanneer we tegen een probleem opliepen (in sprint 2 gaf ik op een gegeven moment op met het gebruiken van een externe speaker). Het resultaat is dat ik me dus door heel CLE1 beter heb ontwikkelt, vooral op het gebied van creatieve oplossingen bedenken.

Team 20 🙂

Reflectie:

Uit de brainstormsessie kwam ik als eerst met het idee om een tank te maken, en dit gingen we dan ook doen. Nadat ik de casing had gemaakt, hebben we dit mooi geverfd in camouflage kleuren van het leger. Daarna het bovenstuk erop gevestigd en hadden Reymark en Quincy het programmeergedeelte voor de sensoren af. Deze laatste les hebben we dan ook gebruikt om alles in elkaar te zetten, de one-pager af te maken, de pitch voor te bereiden en de tank te testen. Ik ben erg blij met het resultaat, want de tank werkt gelukkig (hij rijdt mbv wielen en de kogelcilinder beweegt wanneer er beweging wordt gedetecteerd). We hebben hard gewerkt met z’n allen en ik vind dat we tevreden kunnen zijn met het resultaat (zie foto). De battle dan uiteindelijk…. ronde 1 zijn we doorheen gekomen zoals in het filmpje te zien is. Dat was eigenlijk ook wel mijn persoonlijke doelstelling, aangezien ik in sprint 1 niet eens door ronde 1 kwam. Dus dat is een pluspunt, echter ronde 2 was ook helaas het eindstation voor ons. Ik vond het wel een twijfelgeval want op het filmpje is te zien dat het gelijk opging en we allebei beweging hadden en een mooie casing, een gelijkspel was dus meer op zijn plaats geweest naar mijn mening. Ik hou het er op dat we tot ronde 2.5 zijn gekomen 😉 . Al met al, was het een leerzaam, uitdagend maar vooral leuk project en ben ik heel tevreden met het resultaat.

Motivatie:

Mijn taak was duidelijk vanaf het begin, de one-pager maken en de casing in elkaar zetten. Ik koos bewust voor de one-pager, want ik heb al enige programmeerervaring met HTML en CSS van de middelbare school nog. Uiteindelijk bleek de one-pager toch nog een uitdaging te zijn, maar het is uiteindelijk wel gelukt om toch nog iets moois ervan te maken. De casing was voor mij nieuw, dus in het begin kreeg ik wat hulp van Merve en een begeleider in het stadslab, maar ik vond het wel heel gaaf om te zien hoe de lasersnijder het hout sneed en het resultaat vond ik dan ook echt top (zie foto). In de loop van dit project, kreeg ik nog wat kleine taken mee, zoals het helpen met het vestigen van de wielen op onze tank en gaatjes boren voor de wielen. Ik heb het gevoel dat de taken goed verdeeld zijn en ik ben dan ook heel tevreden met mijn groepje en de samenwerking door heel CLE 1 heen.

Casing
One-pager preview
Categorieën: CLE 1Sprint 3

0 reacties

Geef een reactie

Het e-mailadres wordt niet gepubliceerd. Vereiste velden zijn gemarkeerd met *

Follow View Follow Follow