In dit bericht zal ik alles samenvatten van wat ik heb gedaan en geleerd heb in sprint 2 van CLE 1.

Leerstrategie:

Mijn aanpak om nieuwe dingen te leren en mijn project te verbeteren ten opzichte van sprint 1 was om simpeler te werk te gaan. Ik heb geleerd van sprint 1 dat mijn idee wel leuk was, maar voor mij op dat moment te hoog gegrepen was. Daardoor was mijn ontwerp van sprint 1 mislukt en moest ik met een alternatief komen die van mindere kwaliteit was, en daar baalde ik toen heel erg van. Toen ik aan het project voor sprint 2 begon, had ik dus gelijk mijn strategie van denken aangepast en wilde ik mijn ontwerp veel simpeler houden. Zo kon ik mijn object wel afkrijgen zoals ik het wilde, en als ik tijd over had, kon ik zelfs nog wat meer toevoegen. Ook heb ik geleerd dat ik sneller en meer moet vragen aan studiegenoten, mijn peercoach (Lilian) en docenten die rondlopen. Zelf kom ik er namelijk niet altijd uit, en bij sprint 1 wachtte ik dan te lang voordat ik hulp ging zoeken. Hierdoor kwam ik in tijdsnood en was mijn product niet geworden zoals ik wilde. Ik heb in sprint 2 dit anders aangepakt en vrijwel gelijk om hulp gevraagd als het niet lukte. Als voorbeeld had ik moeite met het zelf maken van een armband, en ik heb eerst hulp gevraagd aan mijn zus (lukte haar helaas ook niet), maar daarna heb ik samen met Eva het wel voor elkaar gekregen om de armband in elkaar te zetten (zie foto voor resultaat). Zoals ze zeggen in het Engels: “Teamwork makes the dream work” .

Reflecteren:

Ik ben uiteindelijk wel blij met het resultaat van mijn project. Ik vind dat ik vooruitgang heb geboekt ten opzichte van sprint 1. Ik had al vrij vroeg bedacht wat ik wilde maken, nadat we samen met mijn groepje hadden besloten dat we als omgeving zorginstelling zouden gaan doen. Ik ben begonnen met het programmeren van wat mijn armband zou moeten doen. Dit had ik vrij snel af aangezien het niet heel ingewikkeld was om een paar lampjes te laten knipperen en geluid te produceren wanneer er een vrije val werd gedetecteerd (bewegingssensor). Daarna was het puzzelen hoe ik de armband zou maken. Na het zoeken op internet heb ik een armband knutselset gekocht. De instructies waren echter heel vaag en hierdoor was er even een moment van oponthoud, maar met hulp van Eva zoals ik hiervoor heb genoemd, is het uiteindelijk wel gelukt om 2 armbanden te hebben gemaakt. Het enige wat niet is gelukt volgens mijn originele idee, was dat het geluid van de sirene oorspronkelijk harder had gemoeten. Dit kon niet via Makecode, want hier stond het volume al op het maximale. Ik had een externe speaker aangeschaft en gehoopt dat ik deze kon aansluiten op de Circuit. Na hulp van een docent kwamen we er echter achter dat dit niet mogelijk was, omdat Makecode geen koppeling kon maken met de externe speaker. Dit was wel jammer, maar geen enorme tegenslag aangezien mijn product nog wel werkte naar behoren. Ik ben dus blij dat het gelukt is om mijn originele idee dit keer uitgewerkt te kunnen hebben, en dat ik niet op het laatste moment nog met een alternatief moest komen zoals bij sprint 1 het geval was.

programmeerstukje van mijn product
het resultaat

Motivatie:

Toen we als groepje de omgeving moesten kiezen voor het project, ben ik samen met Reymark en Quincy op veldonderzoek gegaan. We zijn langs 2 zorginstellingen geweest en hebben wat rondgekeken. We mochten helaas toen niemand interviewen ivm privacy. Hierop heeft Reymark geregeld dat we bij iemand terecht konden van zijn moeders werk. Tijdens het interview heb ik vooral vragen gesteld over wat meneer vond van de opkomende technologie en de toepassing op de gezondheidszorg hiervan. Het interview is terug te luisteren in blog CLE-les 1.6. Daarna zijn we allemaal onze eigen weg gegaan en zijn we aan ons eigen product gaan werken. Tijdens de CLE-lessen hebben we elkaar wel nog geholpen waar nodig was natuurlijk.

test demonstratie van het uiteindelijke product
Categorieën: CLE 1Sprint 2

0 reacties

Geef een reactie

Het e-mailadres wordt niet gepubliceerd. Vereiste velden zijn gemarkeerd met *

Follow View Follow Follow