Je bent in staat een realistische tijd te koppelen aan een taak en in de uitvoering hierop te sturen (plannen). Je bent in staat te reflecteren op het proces, de planning en eigen inzet. Je bent tijdens CLE actief in gesprek gegaan met stakeholders als het ging om je onderzoek en ontwikkeling van het prototype. Je hebt met je team een takenpakket opgesteld en uitgevoerd om tot een eerste prototype te komen.
Normaal ben ik best goed in plannen maar nu hebben dingen meer tijd nodig gehad dan ik verwachte. Zoals het concept zo veranderen dat het nog haalbaar is. Dit heeft natuurlijk ook zijn tijd nodig om te wennen. Voortaan ga ik wat meer tijd inplannen voor dingen. Ik weet van mijzelf dat ik moeilijk dingen thuis kan doen. Dit komt omdat ik mij er dan moet toe zetten. Dit wist ik vooraf en daardoor heb ik juist veel initiatief getoond. Net als dat ik gelijk heb proberen uitzoeken hoe teams werkt en hoe Trello werkt. Helaas kan ik dit nog niet in 1 keer weten maar het gaat de goede kant op. In het gebruik van Trello heb ik wel wat hulp nodig maar helaas doen mijn teammaten er nog niet veel mee.
Je bent creatief, denkt mee en komt zelf met nieuwe ideeën. Wat was jou persoonlijke bijdrage aan het creatieve proces?
Ik ben zeker creatief maar ook dit creatieve brein moest even wennen aan de situatie. Dinsdag middag had ik dan ook gevraagd aan iedereen of we voor woensdag ideeën konden bedenken of een variatie op ons concept. Zodat we in de middag bij elkaar zouden komen voor een online brainstorm sessie. Helaas is dit niet gebeurd. Ik had waarschijnlijk wat meer moeten pushen en een tijd moeten afspreken (Dit heb ik ook woensdag avond gedaan en dit werkte wel. Ik beschrijf het bij Professionaliteit). Ik heb er wel voor gezorgd dat we iets gedaan hebben want had licht het gevoel dat ik Gertjan en Angel moest motiveren.
Je kan afspraken maken en nakomen met docent, teamleden en eventuele andere partijen. Je bent in staat om op een professionele wijze feedback te geven aan je teamleden. Op welke wijze verloopt het contact tussen jou en je teamleden, docenten en de verschillende stakeholders? Hoe kritisch ben je op eigen handelen en sta je open voor feedback van anderen?
We hebben een groepsapp waar we dagelijks contact hebben. Dit is niet altijd over school maar wel belangrijk voor de groeps-sfeer. Na dat ik had geopperd om een online een brainstorm sessie te doen woensdag en die niet is gedaan. Heb ik na het gesprek met de coach waarin we feedback hebben gekregen hoe we dingen het beste konden doen. Vond ik best belangrijk dat we daar even over na zouden praten. Ik heb ook duidelijk gezegd dat ik dit vanavond wilde doen. Hierbij heb ik ook een tijd gezet en gevraagd of iedereen kon. Alleen Angel kon niet dus hebben we het met zijn 3e gedaan. Gelukkig zijn hier afspraken uit gekomen en dingen die we voor maandag moeten doen. Ik heb deze opgeschreven en ook naar Angel gestuurd zodat hij ook weet wat hij moet doen. Deze aanpak werkte wel en ik ben dan ook van plan om dit meer te gebruiken anders komt er duidelijk niks van. Ik ben best blij dat ik wel motivatie toon ondanks dat ik weet dat ik dit moeilijk vind thuis.