Sprint 2.1

18-11-2019

Vandaag kreeg ik de opdracht om mijn vaardigheden op papier te schrijven. Met als doel om later een partner te zoeken die goed aansluit op deze vaardigheden. Na het opschrijven waar ik goed en slecht in ben, heb ik aan vijf verschillende jaargenoten gevraagd wat hun vaardigheden zijn. Hierna kwam ik erachter dat ik heel goed aansloot met iemand die ik al een paar keer eerder gesproken heb en bevriend mee ben geraakt, Bas.

Nadat we de match hadden gemaakt, moesten we dmv een presentatie laten zien waarom wij zo goed bij elkaar passen. Zo doende, werd onze samenwerking goedgekeurd en konden wij samen dit project aangaan. We moeten allebei apart een opdrachtgever zoeken en een reserveringssysteem maken.

20-11-2019

Aangezien ik vorig jaar precies dezelfde opdracht gekregen heb, heb ik geprobeerd om mijn site op te zoeken die ik had gemaakt. Een tijdje verder kwam ik hem eindelijk tegen. Toen ik erop terug keek, zag de site er niet heel slecht uit, maar ik had al meteen een paar ideeën wat ik zou kunnen gebruiken om het nog gebruiksvriendelijker te maken. Mijn doel was om dezelfde site aan te passen zodat hij daadwerkelijk goed gebruikt zou kunnen worden. Hieronder zie je een filmpje van de ouder website:

Naast het opzoeken van mijn site heb ik de debrief die ik hierbij gemaakt had, er weer bij gepakt en aangepast, zodat hij klopt bij deze opdracht. Hieronder is de aangepaste debrief te zien.

Debrief

25-11-2019

Vandaag ben ik begonnen met het ‘Upgraden’ van mijn oude website. Voor ik hiermee begon heb ik mijn website laten testen bij een klasgenoot. Deze kreeg van mij de opdracht om een reservering te plaatsen. Nadat dit gelukt was gaf ik hem de inloggegevens en vroeg ik hem om een afspraak aan te passen. Dit ging allemaal vrij goed. Er waren uiteindelijk nog wel dingen die beter konden. Ik heb die feedback vervolgens genoteerd en als soort van to do list beschouwd. Ik ben met deze lijst naar mijn opdrachtgever gegaan en haar hetzelfde laten doen. Deze lijst kwam overeen met haar wensen. Ze vond het goed dat ik mij zou gaan focussen op wat er op dat lijstje stond. Hieronder is de lijst te zien:

  • ‘Nu’ moet veranderd worden of ergens naar referen.
  • Volgorde van het formulier moet aangepast worden.
  • Input hitbox klopt niet en moet aangepast worden.
  • Prijzen moeten getoond worden bij de soorten afspraken.
  • Confirmatie bericht moet persoonlijker.
  • Telefoonnummer moet gevraagd worden aan de klant.
  • Datum en tijd moet gelimiteerd worden zodat er geen dubbele afspraken gemaakt kunnen worden.
  • Je MOET een behandelingstype kiezen en niet de mogelijkheid hebben om ‘geen’ in te vullen.
  • Er moet aangegeven worden hoelang de behandeling ongeveer duurt.

27-11-2019

Na ongeveer twee dagen druk mijn website aan te passen, kwam ik erachter dat er heel veel fouten in staan. Ik had mijn website heel fragiel opgebouwd waardoor de kleinste aanpassingen ervoor zorgden dat hij het niet meer deed. Dit zorgde voor veel frustratie en tijdverlies. Ik moest namelijk mijn code weer opnieuw begrijpen en verbeteren. Ik heb hierdoor de knoop doorgehakt en besloten dat ik een nieuwe site maak die gebaseerd is op deze. Ik maak een nieuwe wireframe. Dit wireframe leek heel erg op de oude website maar ik heb rekening gehouden met wat er fout was aan het oude design.

Na het maken van een design heb ik dmv cursussen online, mij verdiept in flexbox. Dit is een code die ervoor zorgt dat je gemakkelijk en snel bepaalde onderdelen van de website netjes naast elkaar of onder elkaar kan neerzetten zonder dat het niet goed gecentreerd staat of er apart uit ziet. Dit koste me ongeveer een halve dag. Terwijl ik deze tutorial volgde, paste ik wat ik had geleerd meteen toe in de praktijk. Ik heb hier onwijs veel aan gehad en deze tutorial heeft ervoor gezorgd dat ik de voorpagina heel makkelijk en snel heb kunnen maken.
De tutorials die ik heb gevold zijn te vinden op de volgende sites:
Freecodecamp.org
Flexboxfroggy.com
en diverse css sites als aanvulling waaronder w3Schools.com

Leave a Reply

Your email address will not be published. Required fields are marked *