Sprint 3

17-06-2019

Vandaag was ik jammer genoeg ziek. Ik heb aan mijn team aangegeven dat ik vanuit huis kan werken zodra het nodig is. Er werd voor een afbeelding van level 3 gevraagd. Deze stuurde ik meteen op en ik ging vervolgens weer verder met uitzieken.

19-06-2019

Vandaag wilden we de game zo ver mogelijk af hebben, eigenlijk helemaal. We wilden zo ver komen dat we maandag alleen de controls nog moesten regelen. Vanaf de ochtend waren wij al goed aan het werk. Ik ging verder met het level design. Vandaag was mijn doel om ervoor te zorgen dat er verschillende vijanden in de levels komen ipv slechts 1. Vervolgens heb ik er ook voor gezorgd dat de levels er goed uit zien. Er ontbraken bijvoorbeeld nog hoeken van de muren. Deze waren niet van toepassing op de gameplay maar door deze er in te verwerken zag het level er toch wel beter uit. Tussen het werken door heb ik de game bij verschillende klasgenoten getest. Ik heb ze meteen gevraagd om feedback. Deze feedback heb ik verwerkt in de game.

24-06-2019

“Alles kapot”. Dat zou een goede samenvatting kunnen zijn van deze dag. Afgelopen weekend ben ik namelijk bezig geweest met het interessanter maken van de game door extra vijanden en een paar kleine details toe te voegen. Dit bestand heb ik vervolgens gepusht op GitHub. Vanochtend toen ik op school kwam hoorde ik van mijn teamgenoot dat hij de controls al gefixt had. De besturing deed het inderdaad, maar tot mijn verbazing was de game niet zoals ik hem had achtergelaten.
Het bleek dat hij de controls gefixt had op de oude code waar ik nog niet aan de details had gewerkt. Doordat ik eigenwijs ben wilde ik perse het werk waar ik het weekend aan gewerkt had in de game hebben. Dit heeft me vervolgens de rest van de dag gekost om dit voor elkaar te krijgen. Uiteindelijk deed, om een onbekende reden, de code het helemaal niet meer. Ik werd hier vrij geïrriteerd van en nam even afstand van het project.

26-06-2019

Vandaag kwam ik terug op de code die maandag kapot was gegaan. Het was de opleverdag dus het moest echt vandaag geregeld worden. Tot mijn verbazing was dit niet zo lastig als ik dacht. Ik vond een backup op GitHub van het werk dat ik in dat weekend gedaan had. Vervolgens verplaatste ik de code van de controls van de oude code naar de nieuwe en het bleek geregeld te zijn. We waren klaar voor de oplevering.
Uiteindelijk kregen we positieve reacties van de mensen die onze game speelden. Uiteindelijk was alles niet voor niks geweest.

Leave a Reply

Your email address will not be published. Required fields are marked *