Sprint 2

27-05-2019

Vandaag was de eerste dag van de nieuwe sprint. We gingen weer verder waar we gebleven waren. Ik had inmiddels bijna alle benodigde sprites voor het eerste level af. Deze heb ik derest van de dag afgemaakt. Vervolgens heb ik een demo gemaakt in photoshop. Hierbij is het volledige level te zien.

De onderdelen van het level heb ik als aparte afbeeldingen opgeslagen. Deze heb ik vervolgens in de game geplaatst waar ze horen. Het aapje heb ik ook veranderd. Het eerste level kan nu gespeeld worden maar nog niet worden gehaald. Het programmeergedeelte heb ik overgelaten aan een teamgenoot. Ik ben slechts verantwoordelijk dat de sprites er zijn. Daarentegen ben ik altijd bereid om diegene te helpen wanneer nodig.

3-06-2019

Naar aanleiding van de workshop die 29-06-2019 gegeven werd over makkelijk levels maken, heb ik geprobeerd om dat te doen met onze eigen game in gedachten. De afmetingen van het scherm en de pixels waren erg in gewikkeld om goed voor elkaar te krijgen waardoor we moesten accepteren dat er 4 zwarte pixels zouden overblijven aan de zijkanten van het spel. Het voordeel van deze methode is dat het level makkelijker te maken is als je het programma eenmaal begrijpt.
Dit programma genaamd ‘Tiled’ is vrij nieuw voor mij en het zou best wat tijd kosten. Hierdoor heb ik er voor gekozen om verder te gaan met Visual Studio Code in plaats van Tiled.

Na het regelen van de sprites van level 1, heb ik ervoor gezorgd dat de grote banaan, die nodig is om het level te halen, je daadwerkelijk naar het volgende level brengt. Daarnaast was ik bezig met ervoor te zorgen dat de sleutel de deuren open maakt.

Leave a Reply

Your email address will not be published. Required fields are marked *