Sprint 1

6-5-2019

wij kregen deze eerste projectdag na de vakantie de opdracht om een arcade game te maken die te spelen is op je computer en de arcadekast. Dit moeten we doen met drie personen en aan de hand van drie richtlijnen moeten een creatief en leuk spel maken.
Deze richtlijnen werden bepaald door de “Gaminator”, een programma die je drie willekeurige richtlijnen geeft waar je het mee moet doen.

Na zelf een groepje samen te stellen, kregen wij de volgende richtlijnen:

  • Lead
  • Expression
  • Monkeys

Wij moeten een spel maken waarbij de speler zijn eigen verhaal kan bepalen, deels gefocust is op beeldende vorming en daarnaast aapjes in voorkomen.

Toen iedereen zijn onderwerpen had, moesten we samenvoegen met een ander team en proberen hun game te schetsen. Zij deden hetzelfde bij ons en zo konden wij inspiratie op doen van een ander team. Het kwam er op neer dat beide teams een 2D-platform game wilden maken.

Dit is een concept geschetst van ons eigen team

Later hebben wij een globale planning gemaakt waarbij ik verantwoordelijk ben voor de “looks” van de game. Dit houdt in dat ik de sprites maak en de UI (User interfase).

20-5-2019

Voor vandaag heb ik een Brainstormsessie voorbereid die er voor zorgt dat we weten wat voor game we willen maken. Ik heb deze methode gevonden op de volgende website:
https://woordenbeeldclub.com/lessen-een-spel-ontwerpen/

Ik heb besloten deze brainstomsessie te gebruiken zodat ik mijn Concepten buildingblock kan halen. Vooraf hadden we al een concept in gedachten. We gingen ervan uit dat we deze ook verder zouden uitwerken.

Hieronder is te zien welke stappen we doorliepen om deze brainstormsessie tot een goed eind te laten verlopen:

  • Hoe moet het spel eruit zien? (individueel). Doel, vorm, spelers (individueel)
  • Maak elk drie tekeningen van jouw idee (individueel)
  • Kies de 3 beste ideeën uit (samen)
  • Vul deze ideeën aan met extra mechanics (individueel)
  • Kies de drie beste mechanics uit (samen)
  • Kies een uiteindelijke game die goed past bij de drie uitgekozen mechanics (samen)
  • Kies een naam voor het spel

Na deze brainstormsessie kwamen we op de conclusie dat we een Dungeon Crawler willen maken met puzzels die je moet oplossen voor je verder komt. Het verbaasde ons dat we op dit idee uit kwamen aangezien we van te voren gedacht hadden dat we ons concept niet zouden veranderen. Door deze brainstormsessie is onze visie veranderd en gaan we nu een Dungeon Crawler maken ipv een platform game. Hieronder zijn foto’s te zien van de brainstormsessie.

Leave a Reply

Your email address will not be published. Required fields are marked *