Content

Afstemming

Wat past bij dit product en bij deze doelgroep? Goede content verrijkt de ervaring van het product. Je laat zien dat je daarover bewust hebt nagedacht.

Wat past bij dit product en bij deze doelgroep?

Product
Mijn product is een reserveersysteem voor de bubbletea shop 8tea5. De bubbletea shop had al een website, maar het had nog geen reserveerpagina.

Ook is er een eventpagina waar evenementen contact op kunnen nemen met 8tea5. Ook kunnen ze de winkel boeken om op een evenement te staan.

Doelgroep
De doelgroep waar ik de reserveerpagina voor maak:
Jongeren, zowel jongens als meisjes tussen de 16 en 22 jaar, die naast het kopen van individuele bubbletea ook bubbletea in grote hoeveelheden willen bestellen. Daarnaast is het gericht op jongeren die voor een speciale gelegenheid een exotisch drankje willen nuttige in de omgeving in Den Haag.


De doelgroep houd van felle opvallende kleuren, een hippe sfeer en het hebben van een plek om te zijn wie ze willen zijn.

Persona reserveer

Goede content verrijkt de ervaring van het product. Je laat zien dat je daarover bewust hebt nagedacht.

Content
Ik heb de content van de reserveerpagina op een manier gemaakt zodat dat het past bij de originele website, ook maak ik gebruik van informeel taalgebruik, maar houd ik het nog wel professioneel. Ik heb onderzoek gedaan naar wat de doelgroep zou willen zien op de reserveerpagina. Naast het zelf neerleggen van nodige elementen ben ik ook aan de slag gegaan met de wensen van de klant.

Mijn website
Mijn website

Doelgroep

Je laat zien dat je je doelgroep kent en dat je je content op je gebruikers hebt afgestemd.

Na het vergaren van informatie bij de doelgroepen heb ik een persona gemaakt waar de globale behoeftes van de doelgroep in zitten. Daarnaast heb ik de behoeftes van de uit de interviews gehaalde informatie geplaatst in een MOSCOW rangschikking methode. De MOSOW lijst heb ik ingevuld met wensen van zowel de doelgroep als van opdrachtgever.

Ik als creatief technoloog heb de wensen gerangschikt en heb de wensen van de klant serieus genomen. Tijdens de gesprekken van de opdrachtgever kwam het wel eens zo voor dat de opdrachtgever iets anders wilde dan waarin de doelgroep zich uitte. Ten aller tijden heb ik de wensen van de doelgroep opgenomen bij het besluit van de opdrachtgever. Wel blijf ik binnen de richtlijnen die mij gegeven zijn.

Ik ken de reserveerpagina doelgroep zelf heel goed, omdat ik manager ben bij de bubbletea shop en ik dagelijks in contact bent met de doelgroep.

De doelgroep van de reserveerpagina houd van de sfeer die 8tea5 uitstraalt namelijk, een chille down to earth bubbletea shop met hippe muziek, fel kleur gebruik en exotische drankjes.

Omdat iedereen zijn eigen smaak heeft, is het belangrijk dat alle smaken die er in de winkel worden verkocht ook beschikbaar zijn op de reserveerpagina.

Zoals u hieronder ziet, is het een hippe website met felle contrasterende kleuren en toch geeft het een simpel en minimaal gevoel.

Dit is de sfeer van de originele pagina
De sfeer van de originele pagina
Mijn wireflow

De wireframeflow van de pagina’s heb ik laten zien aan de doelgroep en de opdrachtgever, hier heb ik positieve feedback op gekregen. Uiteindelijk heb ik ook feedback gevraagd aan een docent en heb ik het gebruikt voor mijn uiteindelijke product.

Visuals

De visuals (kleuren, lettertypen, beelden, infographics) die je gebruikt vormen samen met de tekst een geheel.

Om een nog beter beeld te krijgen van hoe de originele pagina in elkaar zat heb ik een styleguide gemaakt. Hier kan ik alle kleuren en lettertypes terug vinden van de originele website. Als ik me houd aan de huisstijl van de originele site dan komen zowel de reserveerpagina als de eventpagina overeen en dan lijkt het net alsof het erbij hoort.

Mijn syleguide
Mijn website
Mijn website
Mijn website
Originele website

De originele site heeft drie menuopties en dus drie kleuren, maar mijn website heeft er vier en gebruikt dus alle felle kleuren die 8tea5 in de styleguide heeft staan.

De teksten zijn zoals op de originele site zoveel mogelijk onder elkaar geplaatst en in dezelfde lettertypen.

De afbeeldingen die er gebruikt zijn, zijn van 8tea5 zelf. Ik heb ze gekregen van de baas.
Ook heb ik de teksten die bij de foto’s staan op de manier gemaakt als de originele website.

De zelfgemaakte pagina’s passen bij de originele website en alle pagina’s vormen een geheel.

Helder

Je content is helder en toegankelijk. Je teksten zijn in duidelijke taal geschreven. Dat mag in het Nederlands of in het Engels. Let erop dat je tekst geen type- en taalfouten bevat.

Ik heb de content in het Engels geschreven dit is omdat wij zowel Nederlandse als Internationale klanten krijgen. Wanneer je op de pagina komt krijg je meteen een reserveer optie en een eventpagina optie, zodat je in één oogopslag ziet dat je kan reserveren en dat je 8tea5 kan boeken voor evenementen. Daarnaast heb ik de eventpagina zo professioneel mogelijk opgeschreven, omdat de doelgroep van de pagina professionals zijn. De manier van schrijven op de reserveerpagina heb ik informeel, maar toch ook professioneel opgeschreven. Dit is gedaan omdat de doelgroep jongeren zijn, zij zijn gewend dat 8tea5 een hippe plek is en dat willen wij ook zo houden.

Mijn website

Structuur

Om je content voor gebruikers zo toegankelijk mogelijk te maken gebruik je een heldere structuur. Koppen, tussenkopjes, witregels en signaalwoorden helpen daarbij.

De content op de To reserve pagina is groen, omdat ik dan alle kleuren heb gebruikt voor de menubalk. De content komt overeen met de kleur van de menubalk.
Om de content zo toegankelijk mogelijk te maken heb ik gebruik gemaakt van de kleur groen voor de kopjes en wit voor de opties. De invoervelden zijn ingevuld met een lichtgroene tekst, zodat het duidelijk is dat daar nog iets ingevuld moet worden ook kan er meteen gezien worden hoe iets ingevuld moet worden. De keuzeopties zijn al voor je ingevuld, maar die kunnen natuurlijk gewoon aangepast worden dit is zo gedaan, zodat je in een oog opslag kan zien dat je een keuzen moet maken.

Mijn website
Mijn website

Geef een antwoord

Het e-mailadres wordt niet gepubliceerd. Vereiste velden zijn gemarkeerd met *