nov
16

Het verhaal van Frank

Geschreven door: Ian van Ewijck en Steve Wang

Er was eens een man genaamd Frank. Frank werkte op station Rotterdam Centraal. Hij wordt normaal wakker voordat de treinen warm lopen. Op een dag wordt hij wakker op het moment dat de trein Rotterdam CS verlaat. Frank vraagt zich af waarom hij zo laat wakker werd. Hij onderzoekt zijn bed en stuit op twee kleine voetsporen op zijn kussen. De voetsporen leiden naar een gat in de muur die net groot genoeg is voor een hand. Frank probeert het gat te verkennen,maar hij is veels te groot. Plots schiet hem iets te binnen, Frank bewaart altijd een flesje krimp-middel in zijn nachtkastje. Hij neemt het in en begint meteen te krimpen, hij stopt met drinken tot hij groot genoeg is voor het gat. Vervolgens gaat hij op avontuur uit.

Wanneer Frank door het gat loopt komt hij erachter dat er een hele stad van elven schuilgaat tussen zijn muren. Daar ontmoet hij hoofdelf Willem Batsbak. Willem legt Frank uit dat de elven slaap stelen als energiebron voor hun stad. Frank en Willem leren elkaar beter kennen, wanneer plotseling de stad wordt aangevallen door een horde bevers en een hele kolonie vliegende buidelratten. Willem Batsbak was getraind om bevers te verslaan, maar hij had nog nooit in zijn hele carriere met vliegende buidelratten gevochten. Willem roept zijn vriend Peter Ketelraaf, want hij had wel een keer met vliegende buidelratten gevochten. Peter Ketelraaf pakte op een gegeven moment een klein middeltje uit zijn tas. Het blijkt een energie drankje te zijn genaamd Pink Bull. Hij dronk het op en viel de kwaadaardige buidelratten aan en met aan zijn zij Willem die met zijn plastische lasergun de horde bevers aan het afslachten was. De strijd was lang en bloederig, maar uiteindelijk wonnen de Fran en de elven.

Frank vond het leuk om bij de elven te wonen

nov
15

Huge Fan

nov
02

Google analytics & Smartphone opdracht

Periode 2 oktober 2011 – 2 november 2011

Periode 25 september 2011 – 2 november 2011

Wat me opviel aan mijn Google Analytics account was dat ik redelijk wat views van over de gehele wereld had. Daarnaast viel me ook op dat wanneer ik een langere periode invulde mijn aantal bezoeken toenam, maar mijn aantal bezoekers afnam. Ik weet niet of dit een storing of iets dergelijks is. Hierboven is het verschil het duidelijkst te zien.

Locaties

Site voor Mobiel
Als opdracht moesten we onze site compatible maken voor mobiele telefoons, specifieke smartphones. Ik zat eraan te denken om een QR-code aan te maken, maar ik zou niet weten hoe ik mijn QR-code het efficients kon verspreiden. Dus heb ik uiteindelijk gekozen om een plug-in te downloaden. Ik kan het alleen niet zelf checken, aangezien ik laatst een magneet op mijn telefoon heb laten vallen waardoor hij het niet meer doet.

okt
19

Virals

Voor mijn Viral opdracht heb ik reclames uit Azië genomen. Dit voegt wat persoonlijks toe aan mijn keuze en geeft de kijker ook een beetje een beeld van hoe marketing in een ander werelddeel eraan toe gaat.

De eerste reclame is van Fanta, specifieker Fanta Cassis. Deze viral is kort maar krachtig, vanwege zijn lengte en inhoud wordt je als kijker verbaasd en verward.

De volgende is een compilatie van een reeks reclames afkomstig uit Nike’s Just Do It-Campagne. In deze campagne zetten ze mensen aan om zelf uit te gaan en actiever te worden doro middel van Nike producten. Deze campagne is wereldwijd bekend geworden en zelfs in China werd de slogan volop gebruikt.

In deze reclame speelt voormalig zwaargewicht worstelaar en kickbokser Bob Sapp. Wat me opviel aan japanse reclames met westerse beroemdheden is dat ze bepaalde sterren geheel miscasten. In deze reclame voor LA Pizza wordt Bob Sapp geheel anders afgebeeld dan wat je van hem in het echt zou verwachten.

In de volgende Japanse reclame worden gebruik gemaakt van personages uit de tekenfilm Heidi. De serie werd zelf geanimeerd in Japan, dus de Japanse studios beschikken over de rechten om personages te mogen gebruiken. In deze viral maken de personages reclame voor Nissan. Gedurende het filmpje schreeuwen ze in het Japans ”Lage brandstofverbruik”, om zo reclame te maken voor Nissan’s nieuwe auto.

De laatste reclame neemt een compleet andere aanpak wat betreft focusgebied. Deze reclame is afkomstig uit Thailand en wat Thailand vaak doet qua reclames is een soort mini-soap opstellen. In plaats van tot de humor aan te spreken, nemen ze een serieuze aanpak. De laatste reclame van verzekeringsmaatschappij Thai Life Insurance, gaat over een gezin in een heel erg onwaarschijnlijk en aangrijpend moment.

okt
18

Wat lijpe filmpjes

Balrog: Behind the Glory

KIWI!

Zielig…

okt
03

Mijn grote roze konijn

okt
03

Apocalypse Now Update

okt
03

Apocalypse Now

Vormator oefening

sep
27

Nieuwe Game Dynamic

Na het fiasco van mijn vorige Game Dynamic heb ik een nieuwe bedacht. Het is een spel met een ranksysteem. Je hebt als speler de keuze uit drie verschillende beesten, ieder beest heeft zijn sterke en zjn zwakke punten. De gehele principe van sterke en zwakke punten is gebaseerd op het spel: Steen-Papier-Schaar. De ene beest verslaat de ander, maar wordt weer uitgeschakeld door een andere.

Als speler begin je met één wezen, naarmate je een hoger rank hebt bereikt des te meer beesten kun je krijgen. Je verdient punten door met andere spelers te vechten, deze punten zorgen ervoor dat je ranken omhoog gaat. Omdat je beest maar één soort vijand kan verslaan en tevens immuun is voor een ander soort vijand, zul je in het begin veel moeite hebben om verder te komen. Het is niet bekend welke beest iedereen nou precies heeft, je weet dus nooit of je in het voordeel bent of niet. Je kunt meer beesten verdienen, dit zorgt voor wat meer uitdaging en varatie.  Uiteindelijk heb je alledrie de beesten onder je hoede. Om daadwerkelijk sterk te worden en hoger in rank te worden,zul je dus vaker terug moeten komen en vaker moeten spelen.

sep
15

Huiswerk week #1: Game Dynamic